lördag 17 augusti 2013

Saturday night

Min lördag inleddes på gymmet, med ett 55-minuters pass Body. Vi var 40-50 pers inne i rummet, men jag tvivlar inte på att jag var den som svettades mest. Är det inte charmigt? Direkt jag tränar just nu börjar svetten rinna. På gårdagens CrossFit-pass klappade ena ledaren mig på ryggen och konstaterade imponerat att svetten bara rann - som om det var något bra.
Nåja, svettas man vet man att man har gjort någon nytta.

Resten av dagen har vi gått på stan, jag kom hem med en ny kalender (taggad inför nästa skolår!) och en ny träningsväska (no explanation required). Sedan kokade sambon mat, och efteråt åkte han iväg till en vän för att "ta en öl eller två". Nåja, jag hällde upp ett glas vin, katten somnade på soffan bredvid mig och allt var lugnt. Tills jag började kolla pinterest. Jag blev så taggad av alla bilder, mina armar känns plötsligt inte alls trötta och allt jag kan tänka är "jag skulle ännu hinna till gymmet".

Min plan B just nu är att göra lite övningar här hemma, det skulle kännas bra att göra någon nytta när jag ändå är så här motiverad. Känns som höstens träningsplaner inte alls kommer vara så krävande. Tror ni jag vågar satsa på mer än 10 timmar i veckan på gymmet?
I'll keep you updated!

Puss & kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar