torsdag 15 augusti 2013

Optimism

Just nu är jag väldigt glad och spänd inför imorgon. Efter jobbet kommer jag åka hem, sedan snabbt klä om och sminka mig för att gå till ett café för att lämna in en arbetsansökan (jag talade med henne i telefon igår så jag är väldigt positiv) och förhoppningsvis är det där jag kommer tillbringa de timmar i höst som jag inte studerar eller är på gymmet. På ett café. Omgiven av kakor. När jag lever nyttigt och inte får äta godsaker. Jag har för mig att jag har en väldigt svag vilja, och det här kommer samtidigt hjälpa mig att träna upp min vilja.
Stället är hur som helt helt ljuvligt så jag hoppas verkligen jag får jobbet.

Efteråt tänkte jag ta mig iväg till gymmet på Crossfit (jag har 15-30 minuter på mig från att jag kommer hem tills jag borde gå till gymmet, och att gå till caféet tar säkert 5 minuter), men ifall jag inte hinner kommer jag vara på gymsidan och träna själv med maskinerna. Det är länge sen jag har gjort det nu, och jag är grymt motiverad efter att ha planerat hösten så det skulle inte vara en katastrof om inte Crossfit passet blir av.

Jag har annars bara 11 dagar kvar på jobb nu. Tiden har gått grymt snabbt och jag tvivlar inte på att de sista veckorna flyger iväg i samma takt. Sommaren har ändå varit fylld av glada stunder, så det är något att se tillbaka på leende. Det kommer hur som helst bli nya tag och det kommande året kommer säkert bli lika bra.
Sa jag att jag är dålig på att leva i nuet?

Puss & kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar