måndag 30 september 2013

Framsteg!

Det är nu en månad sedan jag och H inledde vår nyttiga månad, en månad som (med två undantags-dagar) har bestått av ingen onyttig mat (tänk bullar, choklad, pizza, snabbmat). Förutom en veckas förkylning har jag dessutom tränat väldigt bra känner jag, mest varje dag. Vårt enda ordentliga undantag har varit alkohol, men jag måste ändå säga att jag inte har utnyttjat det så mycket - det förstör ju följande träningsdag!

Imorgon är det alltså dags för min nästa kroppsanalys, och det ska bli riktigt spännande att se om något har hänt. Jag känner mig åtmistone starkare, och har känt av att jag har fått mera muskler på bland annat ben och mage. Det sägs ju att det krävs fyra veckor innan man själv märker förändringar efter att man har börjat träna, så jag hoppas det är det som har hänt nu. Annars har jag bara fått en positivare kroppsbild, vilket inte skulle vara helt fel. Jag hoppas ändå på det första.

Ikväll blir det ändå cake-date. H föreslog att vi skulle få fira lite ikväll men jag vill ändå hålla tillbaka för att uppnå större skillnad imorgon när det är dags för mätning. Kanske jag unnar mig en bit kaka ändå, men det beror på. Just nu känner jag mig ändå i bra form, och just den här känslan är bra mycket bättre än vilken kaka som helst - till och med min suveräna kladdkaka!

Men det blir att se, troligtvis uppdaterar jag igen imorgon med resultatet av mätningen. Nu vet jag ändå min riktiga längd (två cm längre än senast...) och när jag vet att man inte ens behöver boka tid tänkte jag passa på att mäta innan träningen istället för efter (när jag dessutom har druckit 1,5 liter vatten varav hälften var blandat med proteinpulver.

Puss & kram, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar